Published on COCEMFE Barcelona (https://cocemfe-barcelona.es)

Inici > COCEMFE llança ‘AccesibilidApp’ per promoure el compliment de la Convenció sobre discapacitat

COCEMFE llança ‘AccesibilidApp’ per promoure el compliment de la Convenció sobre discapacitat
  • L'entitat, en col·laboració amb Fundació Vodafone España, llança aquesta app en el marc del Dia Nacional de la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat.
  • Amb aquesta eina es pretén promoure el compliment de l'article 9 de la Convenció referent a accessibilitat després que Nacions Unides hagi recomanat a Espanya l'establiment de mecanismes de seguiment en aquest sentit.
  • ‘AccesibilidApp’ és una aplicació mòbil de participació ciutadana per a comunicar incidències d'accessibilitat a ajuntaments o entitats responsables dels elements d'accessibilitat.

 

Barcelona, 3 de maig de 2019.-  La Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica (COCEMFE) i Fundació Vodafone Espanya llancen avui, en el marc del Dia Nacional de la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de Nacions Unides, ‘AccesibilidApp’ [1], una aplicació mòbil de participació ciutadana per comunicar incidències d'accessibilitat i amb la qual es pretén avançar en el compliment de la Convenció.

La Convenció és un important instrument normatiu internacional, que ha suposat un canvi de paradigma a l'hora d'abordar el fenomen de la discapacitat. És d'obligat compliment a Espanya des de 2008, implica la consagració de l'enfocament de drets d'aquest grup social i considera les persones amb discapacitat com a subjectes titulars de drets, mentre que l'Estat està obligat a garantir que l'exercici dels mateixos sigui ple i efectiu.

El president de COCEMFE, Anxo Queiruga, assenyala que “arran de l'incompliment de la Convenció, en particular de l'article 9 referit a accessibilitat, i després que Nacions Unides hagi recomanat a Espanya l'establiment de mecanismes de seguiment per garantir l'accessibilitat, llancem aquesta aplicació amb la qual pretenem promoure el compliment d'aquest important tractat internacional, que defensa el nostre dret a viure de forma independent i participar plenament en tots els aspectes de la vida”.

La necessitat de disposar d'una eina com ‘AccesibilidApp’ respon a les conclusions finals emeses pel Comitè sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat respecte a l'examen al qual s'ha sotmès Espanya sobre l'aplicació de la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de Nacions Unides.

En aquest sentit, el Comitè recomana a Espanya que estableixi mecanismes de seguiment amb la participació d'organitzacions de persones amb discapacitat per garantir el compliment de les normatives en matèria d'accessibilitat i l'aplicació de les sancions pertinents en cas d'incompliment de les normatives d'accessibilitat.

La utilització d’AccesibilidApp contribuirà a avançar cap a una Espanya més accessible, en sintonia amb la recent sentència a favor del Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), on el Tribunal Suprem ha obligat el Govern de l'Estat a aprovar al més aviat possible la norma reglamentària que fixi les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per a l'accés i utilització dels béns i serveis a la disposició del públic per les persones amb discapacitat.

En aquest sentit, Queiruga anima a sumar-se a l'app “a tots els ajuntaments del país i a aquelles entitats que vulguin col·laborar a avançar en l'accessibilitat universal i el disseny per a totes les persones”.

En concret, ‘AccesibilidApp’, que ja es pot descarregar per a dispositius Android i pròximament estarà disponible també per a iOS, serveix per a comunicar de manera directa qualsevol desperfecte en els elements d'accessibilitat existents en el mitjà urbà que dificulten o impedeixen la mobilitat de les persones.

Les incidències seran rebudes per les persones responsables designades per l'ajuntament o entitats gestores del municipi en el qual es troba la incidència i seran aquestes persones qui s'encarreguin de gestionar aquesta situació, el desenllaç de la qual serà comunicat posteriorment a través de l’app.

Tags: 
Convenció ONU [2]
AccesibilidApp [3]
COCEMFE [4]
Fundación Vodafone [5]
App [6]

Source URL:https://cocemfe-barcelona.es/noticia/cocemfe-llanca-accesibilidapp-promoure-el-compliment-de-la-convencio-sobre-discapacitat

Enllaços
[1] https://www.accesibilidapp.es/ [2] https://cocemfe-barcelona.es/tags/convencio-onu [3] https://cocemfe-barcelona.es/tags/accesibilidapp [4] https://cocemfe-barcelona.es/tags/cocemfe [5] https://cocemfe-barcelona.es/tags/fundacion-vodafone [6] https://cocemfe-barcelona.es/tags/app